Meer kennis, meer kansen.

Quality of Service (QoS). Wat is het en wat kan je ermee?

We hebben allemaal weleens gemerkt dat een telefoon of videogesprek hapert of wegvalt. Quality of service is een manier om dat te voorkomen. Eigenlijk is het plaatje groter. Het gaat om het managen en verdelen van de beschikbare bandbreedte van een internetverbinding. Met QoS zorgen we ervoor dat informatiepakketjes die spraak- of videogegevens bevatten altijd meteen worden verstuurd, zonder vertraging en zonder pakketjes te ‘vergeten’. Hierdoor krijgt spraak- en videoverkeer feitelijk voorrang op ander type verkeer zoals email, spotify, netflix of youtube. Via de laatste kan ook spraak of video getransporteerd worden, maar dit is niet real-time, en daarom is daarvoor voorrang niet nodig.
In deze podcast gaan we uitgebreid in op de relevantie van QoS en maken we je duidelijk waarom deze haperingen op treden. Bovendien geven we 3 tips voor de Voice engineers die dagelijks bij klanten een cloud telefonie dienst installeren.

 

Delen:

Tags:

    Gerelateerde artikelen