Meer kennis, meer kansen.

Van offline winkel naar online platform

E-commerce omgevingen worden steeds belangrijker. Steeds meer fysieke winkels sluiten hun deuren, terwijl online meer omzet wordt behaald dan ooit. In 2018 werd €23,7 miljard omzet gedraaid, alleen al in Nederlandse webwinkels. Om te overleven in de sterk concurrerende online retailwereld is een aantrekkelijke, perfect funtionerende e-commerce omgeving essentieel. Eén van de weinige onderdelen waar online winkels zich op kunnen onderscheiden is immers het serviceniveau. En dat betekent dat bezoekers ook op piekmomenten een optimale digitale ervaring dienen te krijgen.

De verwachtingen van eindgebruikers worden steeds hoger en daar kan een retailer alleen aan voldoen als de performance op orde is. Waar IT-afdelingen vroeger vaak ingeroepen werden om brandjes te blussen, hebben zij nu de mogelijkheid om proactief bij te dragen aan tevreden klanten, conversiedoelstellingen en dus businessdoelen. In dit paper behandelen we een uitdagingen en kansen rondom de performance van online winkels

Delen:

Tags:

    Gerelateerde artikelen