Meer kennis, meer kansen.

Smilde Foods verbetert financieel beheer en logistiek met ERP

Bedrijf kiest enkel ERP-platform om efficientie te verhogen

Bedrijf kiest enkel ERP-platform om efficientie te verhogen

Als gevolg van een fusie van twee van de businessunits van Smilde Foods ontstond er een back-office-organisatiestructuur die de bedrijfsprocessen vertraagde. Om de efficiëntie te verhogen, wilde het bedrijf zijn gehele bedrijfssoftware-omgeving consolideren en harmoniseren in een enkel enterprise resource planning-platform (ERP). Smilde Foods koos uiteindelijk voor JD Edwards EnterpriseOne 9.0 van Oracle voor het optimaliseren van de productie en distributie en het stroomlijnen van de aankoop van ingrediënten voor beter financieel beheer.

Het bedrijf doorliep een uitgebreid ERP-selectieproces om de oplossing te vinden die het best deze behoeften kon vervullen. Na een evaluatie van de beschikbare marktoplossingen, waaronder Microsoft Dynamics, viel de keuze op JD Edwards EnterpriseOne 9.0 van Oracle. Smilde Foods verving zijn ERP-systeem ‘Infor – Business Planning and Control System’ dat geïmplementeerd was in de Koelvers-businessunit. Zijn andere businessunit werkte al met JD Edwards 8.0. Het bedrijf wilde met een schone lei beginnen en implementeerde JD Edwards Enterprise 9.0 volledig opnieuw om het aantal op maat gemaakte processen en add-ons te minimaliseren.

Dankzij optimalisering van de productie- en distributieactiviteiten binnen de twee bedrijfslocaties is betere samenwerking mogelijk met externe logistieke leveranciers en productieplaatsen op afstand. De aankoopprocessen voor producten als vetten en oliën zijn geconsolideerd en geoptimaliseerd op basis van realtime informatie over de prijzen van grondstoffen op de beurs. Daarnaast heeft Smilde Foods het financieel beheer verbeterd door inzicht in de actuele grondstoffeneisen, zodat het bedrijf onderbouwde beslissingen kan nemen.

Delen:

Gerelateerde artikelen