Meer kennis, meer kansen.

Tag: Analytics

Whitepaper

Data Visualization: The What, Why and How

Data Visualization: The What, Why and How

Iedere manager kent ze wel: ellenlange rapportages die periodiek worden opgehoest en waar je nauwelijks wijs uit wordt. Er komen dan ook steeds meer oplossingen op de markt voor het maken van visualisaties. Géén software waar alleen whizzkids mee uit de voeten kunnen, maar applicaties die je aan iedere medewerker ter beschikking kunt stellen. Lees verder

 
 
 

Whitepaper

Embedding Analytics for Action

Embedding Analytics for Action

Organisaties die al aan hun ‘data journey’ zijn begonnen, realiseren zich meer en meer dat het niet genoeg is om alleen data te analyseren. Het gaat uiteindelijk natuurlijk om de actie. En daarvoor is het nodig om ‘actionable insights’ te integreren in je alledaagse businessprocessen. We noemen dit ook wel embedded analytics. Heeft u behoefte aan diepgang en inzicht? Lees dan het onderzoek ‘Operationalizing and embedding analytics for action’ van TDWI. Lees verder

 
 
 
 

Whitepaper

Big data analytics: succes is niet vanzelfsprekend

Competenties en mogelijkheden voor succes met big data analytics

Big data analytics: succes is niet vanzelfsprekend

Big data analytics zijn voor veel bedrijven een grote hulp als het gaat om waarde halen uit nieuwe inzichten. Toch is het succes met big data niet vanzelfsprekend. Veel organisaties worstelen dan ook om big data analyitcs op de juiste manier in te zetten. Download de whitepaper voor meer informatie.Lees verder

 
 

Whitepaper

Maak real-time beslissingen mogelijk met streaming analytics

Maak real-time beslissingen mogelijk met streaming analytics

Het gebruiken van data die worden gegenereerd door events is niet nieuw. Tot nu toe werd die data vooral op een reactieve manier gebruikt binnen één applicatie: een event zet een ander proces in werking. Wel nieuw is event stream processing. Daarbij worden data van verschillende events gecombineerd, bijvoorbeeld om machinestoringen te voorspellen, fraude te identificeren of een betere klantervaring te bieden. Lees verder