Meer kennis, meer kansen.

Qatar verbetert e-overheid met softwaremanagementplatform

Nieuwe managementtools verhogen beschikbaarheid en serviceverlening

Nieuwe managementtools verhogen beschikbaarheid en serviceverlening

Problemen oplossen voordat ze echt een probleem zijn, dat is wat IT-medewerkers in Qatar hebben bereikt met het nieuwe managementplatform voor hun e-government portal. De oliestaat Qatar streeft ernaar om een voorloper en een voorbeeld te zijn voor andere landen op het gebied van e-overheid.

Voor de inrichting van de overheidsdiensten op internet heeft ictQatar nieuwe service management software van Hewlett Packard Enterprise gebruikt. ictQatar is de ICT-autoriteit in Qatar, die tevens verantwoordelijk is voor de uitvoering van de portal voor de elektronische overheid. Daar kunnen burgers bijvoorbeeld online rijbewijzen aanvragen en boetes voor verkeersovertredingen betalen. De portal is gebouwd en wordt beheerd door ictQatar, maar de organisatie zocht nog naar managementsoftware voor een gecentraliseerde monitoring van de dienstverlening. De keuze viel op Business Service Management van HP Enterprise.

Met de managementsoftware kan ictQatar proactief monitoren zodat mogelijke problemen snel worden gesignaleerd en opgelost voordat ze processen gaan verstoren. Managers kunnen in gepersonaliseerde dashboards kritieke applicaties volgen en beschikken over realtime informatie over de prestaties van applicaties. Hierdoor kunnen ze sneller en efficiënter beslissingen nemen. Bovendien is de beschikbaarheid verbeterd van 94 naar 99 procent en daardoor is de service naar de eindgebruiker veel beter.
 

Deze informatie is afkomstig van HPE. Door het achterlaten van uw persoonsgegevens, gaat u ermee akkoord dat HPE contact met u op kan nemen over de onderwerpen waarvoor u uw interesse kenbaar hebt gemaakt.
Bekijk, voordat u beslist, eerst het privacy-statement van HPE via deze link: https://www.hpe.com/uk/en/legal/privacy.html

Lees meer over deze case in de whitepaper.

Delen:

Gerelateerde artikelen