Meer kennis, meer kansen.

Op zoek naar een betere storage en disaster recovery omgeving

Hoe Shimano naar een stabiele, betrouwbare en eenvoudige omgeving ging

Hoe Shimano naar een stabiele, betrouwbare en eenvoudige omgeving ging

Het van origine Japanse Shimano bestaat al sinds 1921. Het merk dat van oudsher vooral bekendstaat om zijn fietsonderdelen, is ook actief in de vissport, roeisport en andere outdoor sporten. In de zomermaanden zal daarnaast de wielerploeg Giant-Shimano bij veel sportliefhebbers als deelnemer van de Tour de France een belletje doen rinkelen.

Vanuit een one-stop-shop in Nunspeet - waar het Europese hoofdkantoor staat – wordt middels een groot magazijn door Shimano al haar producten opgeslagen en gedistribueerd. “Als we kijken naar de IT-kant van een magazijn zoals we dat hier hebben, is de allergrootste zorg dat de automatisering het altijd moet doen. En niet te vergeten de webshop die we hebben. We staan ervoor in dat we onze klanten snel kunnen leveren en daarvoor zijn we afhankelijk van onze IT-omgeving”, vertelt Bastiaan van Utrecht, Teamleader hardware bij Shimano.

“Waar we vroeger in het magazijn werkten met papieren orders, is nu alles digitaal. Zo hebben we een robotsysteem in het magazijn, dat continu gemonitord wordt, en tussendoor een back-up maken, moet snel kunnen zonder dataverlies, anders klopt het systeem niet meer”, zegt Van Utrecht. In de oude situatie duurde het maken van back-ups van een dagproductie een hele nacht. Dat moest sneller. Een bedrijf als Shimano vertrouwt op digitale content en die moet altijd en overal beschikbaar en up-to-date zijn.

Lees in deze case study hoe Shimano samen met Proact op zoek is gegaan naar een stabiele, betrouwbare en eenvoudig te beheren storage en disaster recovery omgeving.

Delen:

Gerelateerde artikelen