Meer kennis, meer kansen.

Hoe belangrijk is een goede mobiele strategie om als bedrijf te overleven?

Een winnende mobiele strategie opstellen

Een winnende mobiele strategie opstellen

Afgelopen Kerst begon Amazon met het aanbieden van 5 procent korting op producten die consumenten gescand hadden met hun prijs-check app in de winkels en vervolgens kochten bij de online retailer. Dit zet de praktijk van "showrooming" officieel in de versnelling en markeerde het begin van de Best Buy dalende markt. Best Buy heeft geprobeerd zich te verdedigen door het uitrollen van eigen barcodes die niet kunnen worden gelezen door standaard scanning apps. Echter irriteerde dit consumenten en bleek daarom niet de oplossing. Uiteindelijk heeft dit hen gedwongen hun eigen business model te transformeren. Nu zijn ze aan het verhuizen naar een prijs-match garantie om het verlies van de klanten te stoppen.

Ondertussen is retailer Ahold mobiel bestellen aan het gebruiken om het retail business model te veranderen door de winkel naar de consument te brengen. Het begint met 100 virtuele winkels van billboards met productafbeeldingen en QR-codes in haltes van het ​​openbaar vervoer in zeven Amerikaanse steden en grootstedelijke gebieden. Dit creëert significante betrokkenheid van klanten buiten hun winkels, en ze verwachten dat de helft van hun orders vanaf mobiele apparaten komt in 2014. Dit is slechts een druppel op een gloeiende plaat in vergelijking van wat er gebeurt in alle sectoren, of het om vervoer, horeca, financiële diensten of de gezondheidszorg gaat. Mobiliteit is het spel aan het veranderen.

 

Download nu de whitepaper over het opstellen van een winnende mobiele strategie.

Delen:

Gerelateerde artikelen