Meer kennis, meer kansen.

De toekomst van mobiel betalen

Introductie: mobiel betalen creëert enorme kansen en veranderingen

Introductie: mobiel betalen creëert enorme kansen en veranderingen

Mobiel betalen heeft al een grote impact op het traditionele transactieverkeer, maar de grote veranderingen moeten nog komen. Er zijn veel discussies over hoe deze markt zich zal ontwikkelen en wie de winnaars en de verliezers blijken. Maar dat de markt snel zal groeien,daarover bestaat geen twijfel. Verschillende analisten verwachten dat de wereldwijde markt voor mobiel betalen groeit naar tussen de 600 miljard dollar en 1,3 biljoen dollar in 2017.
Ondanks de onzekerheid die nog steeds heerst rondom mobiel betalen moeten de belangrijkste betrokkenen, zoals retailers, financiële instellingen, merken en internet/social en opkomende technologiespelers, voorbereid zijn. Alleen dan profiteren ze van zowel de geweldige kansen in de markt die mobiel betalen creëert. Mobiquity voerde onlangs een onderzoek uit in samenwerking met de Wireless Innovation Council (WIC), de overkoepelende organisatie van innovatieve bedrijven in verschillende branches.
Doel was te bekijken hoe de toekomst van mobiel betalen eruit kan gaan zien.

Het resultaat: vier mogelijkheden van hoe de wereld van mobiel betalen eruit ziet vanaf op z’n vroegst 2015. Zij identificeerden de volgende vier scenario’s:
1) Credit Carriers,
2) Mobiel betalen voor het grote publiek,
3) Mobiel betalen... als het echt moet en
4) Nieuwe wijn, oude zakken.

In deze whitepaper wordt de werkwijze beschreven  elk scenario en de gevolgen voor de belangrijkste betrokkenen.

Delen:

Gerelateerde artikelen