Meer kennis, meer kansen.

Big Data: organiseren van creativiteit

Big Data-potentie: andere data gebruiken

Big Data-potentie: andere data gebruiken

Er is potentie voor iedereen. Dat statement maakte onder andere McKinsey in 2011 in zijn rapport ‘Big Data: the next frontier of innovation’. Miljarden aan efficiency worden daarin voorspeld, voor alle sectoren. Organisaties die over meer data beschikken en veel gevarieerde data hebben, lopen in potentie voorop, maar iedereen kan profiteren. Zelfs de relatief dataloze organisaties als Nike hebben het juiste spoor gevonden. Met ‘wearable computers’ zoals de Nike fuelband, worden enorme hoeveelheden data gegenereerd. Het lichaam, de keuken en de auto zijn inmiddels strategische datadomeinen geworden voor bedrijven als Philips, Nissan en TomTom. Het bewijs dat een digitale strategie loont, vinden we onder andere terug in een spraakmakende studie die MIT onlangs deed in samenwerking met Capgemini. Digitale organisaties – Digirati – groeien sneller en doen het beter dan andere organisaties. Investeren in meer digitale capaciteit levert dus wat op en Big Data is de nieuwste troef om rendement te halen uit deze digitale investeringen. 

 

Partner:

Delen:

Gerelateerde artikelen