Meer kennis, meer kansen.

7 stappen om je voor te bereiden op beveiligingsincidenten

Security Essentials for CIOs – Responding to the inevitable incident

Security Essentials for CIOs – Responding to the inevitable incident

Een security incident is voor iedere organisatie onvermijdelijk. Het is niet de vraag of, maar wanneer zich een dergelijk incident voor zal doen. De belangrijke vraag is natuurlijk of uw organisatie goed is voorbereid. Een onderneming die is gebouwd om te groeien zou altijd een team klaar moeten hebben staan om op ieder uur te reageren op een incident. Het beveiligingsincident kan gevolgen hebben voor de klant, andere werknemers of producten of het kan zorgen voor data lekken. De uitdaging is om de bedreiging snel te identificeren, inschatten hoe snel het zich kan verspreiden en het nemen van maatregelen om het in te sluiten. Hoe is de security management binnen uw organisatie geregeld?

7 stappen voor CIO’s om zich voor te bereiden op beveiligingsincidenten

Deze whitepaper geeft een overzicht aan stappen waardoor je jezelf kunt voorbereiden op incidenten die in de toekomst zullen gaan plaatsvinden. Hieronder:

  1. Zorg voor een compleet en getalenteerd team
  2. Ontwerp een gedocumenteerd en controleerbaar proces
  3. Betrek de gehele organisatie bij het proces
  4. Spot de zeer gevaarlijke dreigingen en focus je hierop
  5. ‘Kleine’ incidenten zijn ook belangrijk
  6. Vertrouw het team om cruciale beslissingen te maken
  7. Analyseer ieder incident

Iedere stap wordt nader uitgelegd in de whitepaper.

Externe communicatie bij beveiligingsincidenten

Het is erg vervelend wanneer een beveiligingsincident zich voordoet. Helemaal wanneer dit ook gevolgen heeft voor personen buiten de organisatie. Hierdoor kan namelijk de reputatie worden beschadigd, net als de business. In deze whitepaper worden een aantal punten aangehaald die u adviseren over de externe communicatie bij een beveiligingsincident.

Download vrijblijvend de whitepaper “Security Essentials for CIOs – Responding to the inevitable incident” waarin u wordt geïnformeerd over 7 belangrijke stappen om je voor te bereiden op beveiligingsincidenten die de organisatie op meerdere manieren kunnen schaden, waaronder de reputatie. Verder worden ook tips gegeven rondom de externe communicatie wanneer een beveiligingsincident zich heeft voorgedaan.

Delen:

Gerelateerde artikelen